تبلیغات
بهترین مطالب و دانلود - توصیه‌هایی برای پیشگیری از کمردرد

بهترین مطالب و دانلود

همه در راه سربلندی ایران قدم برمیداریم

چهارشنبه 19 مهر 1391

توصیه‌هایی برای پیشگیری از کمردرد

نویسنده: احسان تقوی   طبقه بندی: آموزنده، پزشکی، نسل جوان، ورزشی، 

هیچ شخصی از آسیب‌های کمر در امان نیست. عادت‌های غلط در فعالیت‌های روزمره و نیز در بلند کردن و جا‌به‌جایی اجسام به وقوع این گونه آسیب‌ها کمک می‌کند.

ادامه متن در ادامه مطلب

آسیب های کمر: جا‌به‌جایی صحیح اجسام 
 اگر از کمر درد رنج می‌برید یا حتی اگر تا به حال هیچ مشکلی در این زمینه نداشته‌اید، خوب است بدانید که: قبل از برداشتن بارهای سبک یا سنگین ابتدا توقف کنید. در ذهن خود برای بلند کردن آن‌چه که در مقابل شماست، بهترین راه را برنامه‌ریزی کنید. این خود ممکن است موجب شود که کمک یک یا چند فرد دیگر را بخواهید. به آرامی و با دقت بار را بلند کنید و حرکت دهید. زمانی که شما صرف استفاده حرکات صحیح برای جابجایی اجسام می‌کنید بسیار کمتر از روزها، هفته‌ها و یا ماه‌هایی است که برای التیام یک صدمه به کمر لازم است.

چه نوع روش جا‌‌به‌‌جایی برای کمر آسیب‌رسان است؟
  پیش از تمرکز بر روی روش صحیح بلند کردن اجسام، اشتباهات رایج در جابجایی آن‌ها که به راحتی می‌تواند منجر به آسیب کمر شود را مرور کنید: برای برداشتن جسم از کمر خم می‌شوند و وقتی آن را بلند کردند کمر را صاف می‌کنند. وقتی جسمی را برمی‌دارند و از زمین بلند می‌کنند، از لگن خم می‌شوند اما پاها را صاف نگه می‌دارند. به هنگام بلند‌کردن یا گرفتن جسمی از کسی کمر را می‌چرخانند و این چرخش را معمولا از شانه‌ها انجام می‌دهند، در صورتی که چرخش بدن باید از سمت پایین کمر صورت گیرد. شی‌ء را دور از بدن نگه می‌دارند و جا‌به‌جا می‌کنند. جسم سنگین یا کودک خود را بالاتر از سطح شانه بغل کرده و حمل می‌کنند. سعی می‌کنند جسمی که بیش از حد برایشان سنگین است و جابه‌جایی آن دشوار است را با احتیاط حمل کنند اما نیاز به دقت در حین حمل اجسام سبک را بی‌اهمیت می‌دانند.

چرا دقت در حمل اجسام حائز اهمیت است؟ 
 از آسیب کمر بهتر است به هر طریقی که می‌شود پیشگیری نمود. یک بار که کمر شما آسیب ببیند، در مقابل صدمه‌های آتی آسیب پذیرتر می‌شود. مصدومیت کمر تمام زندگی شما و احتمالا کسب درآمدتان را مختل می‌نماید، ” زمانی که شما صرف استفاده حرکات صحیح برای جابجایی اجسام می‌کنید بسیار کمتر از روزها، هفته‌ها و یا ماه‌هایی است که برای التیام یک صدمه به کمر لازم است. “ به خصوص اگر این مصدومیت برگشت یابد یا مزمن شود. تکنیک‌های ناشیانه جا‌به‌جایی اجسام می‌تواند به شیوه‌های گوناگون به کمر شما آسیب برساند:  پیچ‌‌خوردگی ماهیچه یا رباط (یا پارگی‌های کوچک در ماهیچه یا رباط) به طور معمول ناشی از ترکیب مکانیک‌های ضعیف بدن و تحمیل وزن بیش از حد به ماهیچه‌های پشت است.
 آسیب به ستون فقرات اغلب ناشی از خم شدن رو به جلوی ستون مهره‌ها و تکنیک‌های غلط جا‌به‌جایی اجسام است. دیسک کمر که از فشار به مهره‌های بالایی و پایینی ایجاد می‌شود، می‌تواند بیرون‌زدگی یا آزاد شدن مهره‌ها از بخش محیطی (فتق دیسک بین مهره‌ای) را دربرداشته باشد که در این صورت درد کمر و پا و بی‌حسی (سیاتیک) و گاهی اوقات مشکلات روده و مثانه را در پی دارد. مهره‌های کمر در جابه‌جایی‌های ناشیانه می‌توانند به شدت آسیب ببینند.

چگونه می توان بدون آسیب رساندن به کمر جسمی را جا‌به‌جا نمود؟ 
برای حفاظت از کمر خود در حین حمل اجسام، قوانین اساسی ذیل را دنبال کنید:  یک فضای حمایتی وسیع ایجاد کنید پاهایتان می‌بایست به اندازه عرض شانه باز باشد و یک پا جلوتر قرار گیرد(همچون حالت ایستادن در کاراته). به روی زانوها بنشینید تنها لگن و زانوها خم شوند و کمر کشیده و رو به بالا بماند. اگر لازم شد، یک زانو را روی زمین قرار دهید و زانوی دیگر در مقابلتان قرار گیرد و در یک زاویه مناسب برای برداشتن جسم خم شوید (نیم زانو). وضعیت مناسب بدن را حفظ کنید به جلو نگاه کنید، کمر را صاف نگه داشته، سینه را بیرون داده و شانه ها را رو به عقب نگه دارید. این وضعیت کمک می‌کند کمر در حالی که پایین آن قوس اندکی پیدا می‌کند، صاف و کشیده بماند. به آرامی جسم را بردارید با صاف کردن دوباره لگن و زانوها (نه کمر) به آرامی جسم را از روی زمین بلند کنید. کمر خود را راست نگه دارید و در حین بلند کردن به آن پیچ و تاب ندهید.
 جسم را هرچه نزدیک‌تر به خود در سطح زیرین شکم حمل کنید. برای تغییرجهت مسیر از پاهای خود استفاده کنید و حین حرکت گام‌هایتان را کوچک بردارید. در تغییر مسیر از لگن بچرخید وقتی می‌خواهید مسیر را تغییر دهید از قسمت لگن بچرخید. به هنگام چرخش شانه های‌خود را به موازات لگن حرکت دهید. به دقت بار را بر روی زمین بگذارید برای گذاشتن جسم بر روی زمین تنها با زانوها و لگن خم شوید.

 از کجا می توان اطلاعات بیشتری در مورد مکانیک کمری سالم دریافت نمود؟
  اگر به اطلاعات خاصی در زمینه نحوه انجام حرکات روزمره نیاز دارید، می‌توانید از این افراد کمک بگیرید: فیزیوتراپیست ، کاردرمان ، متخصص ارگونومی ، پزشک خانوادگی

نظرات() 
What is the tendon at the back of your ankle?
شنبه 18 شهریور 1396 05:12 ق.ظ
Hi outstanding blog! Does running a blog such as this take a massive amount work?
I have absolutely no expertise in programming but I was hoping to start my own blog soon. Anyways,
if you have any ideas or tips for new blog owners please share.
I know this is off topic nevertheless I just needed to ask.
Many thanks!
Can you lose weight by doing yoga?
دوشنبه 30 مرداد 1396 11:52 ق.ظ
You have made some really good points there.
I looked on the internet for additional information about the issue and found most people will go along with your views on this web site.
What is the tendon at the back of your ankle?
یکشنبه 15 مرداد 1396 04:07 ب.ظ
Wow, that's what I was searching for, what a material!
present here at this blog, thanks admin of this
web site.
Can you increase your height by stretching?
شنبه 7 مرداد 1396 09:35 ب.ظ
Thanks for the marvelous posting! I actually enjoyed reading it,
you will be a great author. I will make sure to bookmark your blog and
may come back in the future. I want to encourage you to ultimately continue your
great work, have a nice evening!
What is a heel lift?
شنبه 7 مرداد 1396 12:47 ب.ظ
Howdy! This blog post could not be written much better!
Going through this post reminds me of my previous roommate!
He continually kept talking about this. I am going to forward this information to him.

Fairly certain he will have a very good read. Thank you
for sharing!
Can better posture make you taller?
شنبه 7 مرداد 1396 09:48 ق.ظ
Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point.
You definitely know what youre talking about, why waste your intelligence on just posting videos to your site when you could be giving
us something enlightening to read?
eunadamien.weebly.com
چهارشنبه 7 تیر 1396 09:56 ب.ظ
Hello, i read your blog from time to time and i own a similar one and i
was just wondering if you get a lot of spam responses? If so how do you protect against it, any plugin or
anything you can recommend? I get so much lately it's driving me crazy so any help
is very much appreciated.
manicure
یکشنبه 20 فروردین 1396 02:25 ق.ظ
Wonderful beat ! I wish to apprentice while you amend your web site, how could i subscribe for
a blog site? The account aided me a acceptable deal.
I had been tiny bit acquainted of this your broadcast provided bright clear concept
manicure
یکشنبه 13 فروردین 1396 09:31 ق.ظ
Hi there everyone, it's my first pay a quick visit at this web page, and piece of writing is in fact fruitful in favor of me, keep up posting these posts.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





Powered by WebGozar

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :